Hvad er Google ads?

Google AdWords er en platform hvor man kan opsætte online annoncering og rangere på udvalgte søgeord.

Google AdWords fungerer blandt andet ved, at man kan man betale en pris pr. klik. Med andre ord er der først udgifter forbundet med selve annoncen, når potentielle besøgende klikker på en annonce. Dertil kan man opsætte budgetter til annoncer, så annoncer automatisk lukkes ned efter budgetopnåelse. 

Google AdWords er i øvrigt markedsleder inden for annoncering på internettet, i stort set alle lande.

Annoncering på Google vil kunne give den aboslut største mulige rækkevidde i online annoncering.

Google ads giver mulighed for remarketing

Lad os starte med at slå fast, hvad remarketing er. Remarketing er et værdifuldt værktøj til at øge brandloyaliteten og kendskabsgraden blandt potentielle og eksisterende kunder. Retargeting åbner op for at køre vedvarende annoncering fra din virksomheds brand på andre platforme, for at få besøgende tilbage på din hjemmeside, Facebook side, YouTube kanal eller Instagram konto.

Hvis man antager, at din virksomhed kører en kampagne eller et nyt produktsortiment kan man udskifte den almindelige brandannoncering og lave produkt remarketing, så man påvirker de potentielle kunder i købsprocessen. Den nuværende generelle online adfærd bærer præg af prissammenligninger, informationssøgninger på forskellige hjemmesider, og på grund af adfærden kan produktannonceringen i sidste ende sikre en konvertering i netop din virksomhed, da dine produkter og ydelser kan dukke op flere gange på tværs af hjemmesider.

Hvis man vælger at benytte sig af remarketing-annoncer vises de via Displaynetværket, som med andre ord betyder, at annonceringen kan blive vist på nogle af Danmarks største og mest besøgte hjemmesider.

Fordelen ved remarketing er, at du netop markedsfører sig til den målgruppe, der allerede har vist interesse for dine produkter eller service. Selve omkostninger kan være dyre, da målgrupperne allerede vil være defineret og forholdsvis være begrænset. Til gengæld vil konverteringsraten naturligt være høj.

Hvad er Displaynetværket?

Googles værktøj til at ramme din virksomheds målgruppe med grafiske bannerannoncer kaldes Displaynetværket. Bannerannoncerne vil vises på de hjemmesider, som er tilmeldt Google AdSense. Google AdSense er et andet værktøj fra Google, som hjemmesideejere kan bruge til at tjene penge på at have dine annoncer stående. Hver gang at en besøgende på en hjemmeside fra Displaynetværket trykker på din annoncer, tjener hjemmesiden et beløb.

Vi er klar til at løfte din online annoncering

Vi vil med glæde overtage optimeringen af din virksomheds Google Ads annoncering. Vi er erfarne, realistiske og gode rådgivere til at sammensætte en strategi hvor vi løfter din virksomheds konverteringer. 

Når det så er sagt, vil vi gerne undersøge hvordan vi kan skabe mere værdi for din Google Ads annoncering. Er tilfældet, at vi ikke ser et potentiale for yderligere optimering, så er der ingen grund til et samarbejde på netop dette område. Det er nemlig vigtigt for os, at vores kunder kan mærke og se resultaterne af vores indsats.

Få et tilbud på en fast Google Ads aftale

Google Ads er ikke noget, man laver på én gang. Det er en løbende proces af optimeringer, teser og tests der har til formål at give et større afkast og konvertinger.

Derfor vil vi meget gerne høre om din virksomhed, målgrupper og behov så vi kan udvikle en unik og tilpasset strategi til din virksomhed på en fast Google Ads aftale.

Kontakt os for at høre mere om dine muligheder ved Google Ads annoncering.

Formular

Kan vi hjælpe med noget andet?